dimarts, 18 de gener del 2011

CONSULTORI: Cas 3


Sóc una psicopedagoga d’un institut. L’equip directiu m’ha demanat fer un pla per tal de renovar i formar als professors per que donin resposta a la diversitat i fer del nostre, un centre més inclusiu.

La plantilla de docents no creu en la inclusió, sinó que estan convençuts que el millor és agrupar als alumnes en funció del nivell i fer classes diversificades per aquells alumnes amb necessitats educatives especials. Només la professora de música m’ha donat el seu suport. L’equip educatiu queda al marge, sense banyar-se en cap moment.

Entre l’alumnat hi ha una creença del que allò important és treure molt bons resultats i que els qui no ho aconsegueixen no arribaran enlloc en la seva vida futura, per això està millor considerat (per part de tots) l’alumnat de les classes més afavorides.

Quins serien els actors principals d’un possible projecte?


ACTORS
(competències, coneixements, recursos)
FINALITATS
(concepcions, expectatives)
CONTINGUTS
(conceptes, procediments i actituds)
Professorat

-   Està convençut que el bon alumnat és aquell de treu bones notes.

-   Fa classes magistrals i molt poc adaptades.

-   Veuen l’assessora com una encarregada del nens i nenes amb problemes d’aprenentatge.


-   Donar molts de coneixements, per tal que els alumnes més avantatjats els integrin i tinguin bon nivell.


-   Assessorament en recursos per atendre a la diversitat.

-   Reflexió sobre les diferències i característiques individuals.

Professora de música

-   Creu u la integració i la treballa a classe.

-   Els altres companys la veuen com una professora d’una assignatura poc important.

-   No té massa bona relació amb els seus companys ja que no coincideixen en el concepte d’educar.



-   Atendre a la diversitat de l’alumnat.

-   Donar suport a l’assessora per començar la tasca cap al canvi de consciència vers la integració



-   Demanda d’ajuda en la tasca de l’assessora.

-   Assistència a les reunions amb els altres professors per tal que doni suport i s’ofereixi per treballar conjuntament amb la resta de companys.


Equip directiu


-   No es mulla perquè no vol tenir problemes amb el professorat.

-   Vol que l’escola atengui a la diversitat ja que volen conservar la plaça a direcció i, a més, volen donar una bona imatge a l’exterior.

-   Té por de perdre el prestigi d’escola de nivell educatiu exigent i alt.


-   Donar la imatge d’una escola moderna que atén a la diversitat.

-   No vol perdre el prestigi d’escola on s’exigeix molt i s’obtenen molts bons resultats.



-   Coneixement d’altres centres, els seus resultats i funcionament on es dona resposta a la diversitat.


Alumnat

-   Creu que el bon alumne és aquell amb bones notes.

-   Veuen a l’assessora com algú llunyà que tracta als nois i noies amb problemes.

-   L’alumnat amb pitjors resultats sol ser exclòs.


-   Treure bons resultats acadèmics per tal d’agradar a pares i professors i ser ben vist entre els companys.



-   Reflexió sobre la riquesa de la diversitat personal.

-   Presentació de famosos que han arribat molt lluny amb alguna mancança.

-   Reflexió sobre sentir-se integrat.

-   Treballar el treball cooperatiu.

Pares

-   Creuen que lo important són els bons resultats acadèmics dels fills.

-   La majoria duen als seus fills a aquest centre pel seu prestigi en nivell acadèmic.


-   Bons resultats acadèmics dels fills.



-   Xerrada formativa sobre els diferents itineraris que hi ha d’estudis i quines sortides tenen en el camp laboral.


Assessora

-   Aposta per la integració.

-   La majoria dels companys no li donen suport.

-   Alumnes i pares creuen que el seu treball no és necessari.


-   Fer del seu centre, un espai inclusiu.

-   Donar arguments necessaris per crear un canvi de consciència de professors, pares i nens.

-   Dur a terme, amb l’ajuda de la professora de música, reunions amb els diferents agents per un canvi d’actitud.

-   Fer una revisió constant per tal de donar continuïtat al treball.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada