dimarts, 18 de gener del 2011

CONSULTORI: Cas 2


Hola, sóc una mestra de cinquè curs de primària i tinc a la meva classe un nen que presenta  TDA amb hiperactivitat. Això crea molt mal ambient entre els seus companys amb qui no té bona relació ja que no segueix el joc i no tolera la frustració.

Quins continguts podria treballar i què podria posar en pràctica per canviar i millorar aquesta situació?

CONTINGUTS
MODALITAT D’INTERVENCIÓ
ORGANITZACIÓ DE LES ACTIVITATS

-  Reflexió sobre les debilitats i fortaleses de cada un


1.     Elaboració d’una llista personal on cada nen escriu els punts més forts i els més dèbils de cada un.

2.     Reflexió sobre la diferència que existeix entre uns i altres.


-   Saló: classe ordinària
-   Temporalització: 15 minuts
-   Material: paper i bolígrafs.

-  Reflexió sobre les diferències individuals (riquesa de la pluralitat)


3.     Reflexió individual sobre com entenem la diferència (problema o riquesa?)

-   Saló: classe ordinària
-   Temporalització: 25 minuts
-   Material:guió per a la reflexió

-  Treball cooperatiu

4.     Formació de grups heterogenis per tal de dur terme un debat sobre la diferència entre les persones.

5.     El debat es porta al gran grup mitjançant un representant de cada grup que exposarà els punts interessants que han sorgit en petit grup.

6.     Posada en comú, debat i conclusions.



-   Saló: classe ordinària
-   Temporalització: 35 minuts
-   Material: Guió per a la reflexió conjunta

-  Posada en pràctica

7.     Pluja de idees sobre accions concretes per dur-ho a terme.

-   Saló: classe ordinària
-   Temporalització: 15 minuts.





GUIÓ PER A LA REFLEXIÓ INDIVIDUAL:

1.     Creus que hi ha un perfil de persona normal?
2.     Què entens per “persona normal”? Com la definiries?
3.     Creus que no ésser “normal” és alguna cosa dolenta?
4.     Alguna vegada t’has rigut o has pensat malament de algú per ser “diferent?
5.     Com creus que ets tu?
6.     Quants de tipus de diferències creus que hi ha? Pots fer una classificació?
7.     Què creus que pots fer per millorar els nostres trets més negatius?






GUIÓ PER A LA REFLEXIÓ EN GRUP:

1.     Quines idees teniu sobre la diferència?
2.     Han coincidit les idees dels membres del grup? Per què creieu que és així?
3.     És la diferència enriquidora?
4.     Coneixeu a algú amb algun tret “diferent”?



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada