L'Equip de Psicopedagogs del blog us vol animar a que plantegeu per aquí les vostres dubtes així com els casos en què desitjeu un assessorament.
Intentarem respondre tan ràpid com puguem.
Gràcies per permetre que, a través dels vostres comentaris i casos, avancem!
Bones Equip,
ResponEliminaSóc psicopedagoga d’un centre privat de Barcelona.Porto 3 anys al centre (conec bé el seu funcionament) us volia plantejar la meva situació per si podeu ajudar-me: La mestra de 1rA de primària aquest any es troba apurada per la presència a l’aula d’en Miquel, un nen que acaba de ser diagnosticat amb autisme.
A més, a la resta del grup la majoria de nens/es tenen dificultats per a la resolució de problemes a l’àrea de matemàtiques. La professora no sap com gestionar aquesta diversitat i ha sol·licitat la meva ajuda.
Gràcies amb antel·lació!
p.d.: us envio per correu aquesta informació més detallada.
Bon dia,
ResponEliminaL'equip d'assessors ens hem estat mirant el teu cas i hem plantejat una Pauta d'Assessorament en Contextos Educatiu. A causa de l'extensió de la mateixa, hem oberta una nova entrada amb el títol de "consultori: cas1" per presentar-la.
Gràcies! Esperem haver-te estat d'ajuda
Hola, sóc una mestra de cinquè curs de primària i tinc a la meva classe un nen que presenta TDA amb hiperactivitat. Això crea molt mal ambient entre els seus companys amb qui no té bona relació ja que no segueix el joc i no tolera la frustració.
ResponEliminaQuins continguts podria treballar i què podria posar en pràctica per canviar i millorar aquesta situació?
Hola, amb això que m'expliques, et pasarem una part de la PACA corresponent als continguts, la modalitat d'intervenció i l'organització de les activitats.
ResponEliminaEsperem que et pugui ajudar!
Sóc una psicopedagoga d’un institut. L’equip directiu m’ha demanat fer un pla per tal de renovar i formar als professors per que donin resposta a la diversitat i fer del nostre, un centre més inclusiu.
ResponEliminaLa plantilla de docents no creu en la inclusió, sinó que estan convençuts que el millor és agrupar als alumnes en funció del nivell i fer classes diversificades per aquells alumnes amb necessitats educatives especials. Només la professora de música m’ha donat el seu suport. L’equip educatiu queda al marge, sense banyar-se en cap moment.
Entre l’alumnat hi ha una creença del que allò important és treure molt bons resultats i que els qui no ho aconsegueixen no arribaran enlloc en la seva vida futura, per això està millor considerat (per part de tots) l’alumnat de les classes més afavorides.
Quins serien els actors principals d’un possible projecte?
Ens podríes enviar un correu amb més informació per tal de conèixer més la situació?
ResponEliminaGràcies!
Després de veure el teu correu, penjarem al nostre blog el que correspon a la primera part de la PACA: els actors, les finalitats i els continguts.
ResponEliminaUna abraçada, esperem haver-te pogut ajudar!
Bonees!!
ResponEliminaSóc Picopedagog i fa una setmana que m'he incorporat en un centre de secundària.
És que és un centre força petit i sóc l'únic psicopedagog. El problema és que amb el psicopedagog anterior, per tot el que m'ha arribat, no hi havia massa bona relació i la majoria del professorat no tenen una massa bona imatge del que representa el psicopedagog.
Em podrieu donar alguns consells de com millorar-la??